Címkék

2012. január 9., hétfő

Meghajtjuk a meghajtót...

A cikksorozat előző részében, ahol programeltávolítással foglalkoztunk, azt ígértem, hogy legközelebb a merevlemezt fogjuk kicsinosítgatni.

Sokáig azt hittem, hogy erre Win7 alatt nincsen szükség. Hiszen ha megnézzük a kellékek/rendszereszközök/lemeztöredezettség-mentestőt, ott azt írja ki nekünk, hogy 0%-ban töredezet, automatikusan ütemezve folyamatosan töredezettségmentesít, és a többi és a többi.

Így igencsak meglepődtem, amikor  neten szembejött velem egy erre szolgáló kis programocska. Node hol lenne az emberiség kíváncsiság nélkül, letöltöttem. Az volt a gondolatmenetem, hogy ha valaki szükségét érzi egy ingyenes erre szolgáló program megírásának, az (mivel nem pénzt akar) elégedetlen a Win saját megoldásával. Így letöltöttem a kevesebb mint 500kb-ot, és nem bántam meg.



Gyerekek, bár én időnként még manuálisan is ráuszítottam a Win-t önmagára, még így is katasztrófa volt a merevlemezem. Hatalmas részt töredezett fájlok, ahogy esik úgy puffan elhelyezkedés a merevlemezen, és a többi, ami csak kell.

Na de mielőtt továbbmennék a saját tapasztalataimmal, idézném a Techline cikkét, ami szintén a programmal foglalkozik:

" Bár a Windows maga is rendelkezik saját töredezettségmentesítő alkalmazással, mégis kedveltek az alternatív megoldások, amelyek általában valamilyen extrával is szolgálnak az adatok "egyszerű" elrendezése mellett. Az UltraDefrag egyike a népszerű ingyenes segédprogramoknak, s természetesen ennek is akadnak plusz lehetőségei. Ilyen például, hogy munka közben optimalizálja a rendszerfájlokat, mappákat, illetve a gép boot sebességének növelésére is "megvannak az eszközei". Az új verzió megújult felületet és rengeteg továbbfejlesztett funkciót tartalmaz. Letölthető 32 bites és 64 bites változatban is, a készítők oldaláról. Magyar menüt is tartalmaz! Használata viszont körültekintést igényel, így inkább haladó felhasználóknak ajánljuk.
 "
Eredetileg a boot sebességének növelése részen csillant meg a szemem, de mint kiderült, nagyon megköszönte a gépem, hogy letöltöttem neki ezt a programot.

Két napon keresztül dolgoztattam szegény programot, zúgott a vinyó rendesen...

És ezek után, kezes bárány lett. Mivel mindent összeszedett egy helyre, alig-alig akad alkalom, hogy felpörögne a HDD, és veszett keresgélésbe kezdene, hogy mi hol van... Mint amikor még friss a gép, és nincs is rajta mit olvasni. No meg a gép optimál is, azaz a gyakrabban használt fájlokat a merevlemez szélére pakolja, ahol a magasabb kerületi sebesség miatt az olvasásuk is gyorsabb.

A program maga nyílt forráskódú, eléggé khm, szakemberekre szabott részei is vannak, ezekhez hozzá sem bajszintottam. Én egyszerűen beklikkeltem, hogy ismételje a műveletet, majd a ű
 [full optimization ] kellően automatikus jóságnak csengő gombjához fordultam. Sajnos a kezdeti állapotokról elfelejtettem képet készíteni, de elhihetitek, katasztrofális volt. Ehhez képest, a most  szemem elé táruló látvány felér egy homokos óceánparton bikiniben röpiző topmodellek tudatsimogató látványával. Íme:
Nem egy túl printscreen-barát program, de a lényeg asszem látszik.

Hát mára ennyit, ígérem, legközelebb a közepébe vágunk a dolognak és szemügyre vesszük a rendszeroptimálás egyik koronázott királyát!

Addig is mindenkinek hajrá, szerezzük vissza a uralmat a gépünk fölött!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése