Címkék

2013. május 14., kedd

Gasztrokaland - Grízpuding karamellöntettel

A napokban rámtört egy do it yourself hangulat, így amikor páromat meghívtam egy karamellöntetes fagyira, szabad agykapacitásom egy része rágörcsölt a kérdésre: "Hogy a nyübe tudnék én otthon karamellöntetet készíteni?".
 Leleményes a magyar, beírja a googlebe. Hát több recept is szembejött, de egyik sem annak tűnt amit én akartam. Ugyanis mind azt mondta, hogy hűtőben tárolandó, és fel kell melegíteni, hogy folyékonnyá váljon. Mondom nekem egy öntet az legyen folyékony és slussz-passz. Ne kelljen aztán még köröket futni vele. Így végül találtam egy receptet egy grízpudingról ami mellé odaírták öntetnek. Itt kaptam vérszemet. 

DIY puding? Nem porizé? Kell. Mondjuk elsőre kicsit féltem, hogy a grízpuding csak egy csicsás név a tejbedarára, úgyhogy ennek is utánaeresztettem egy keresést. De nem, sok receptet találtam rá, mindegyik picit máshogy akarta elkészíttetni velem.

Mit tesz ilyenkor az ember? Pontosan! Fogja az összes receptet, és összegányol belőlük egy újat. És mivel egészen véletlenül baromi finomra sikeredett, gondoltam megosztom a 657.890. karamellöntetes grízpuding receptet. Á lá Dewsy bátyátok:


Kölleni fog egy liter tej, három tojás, tíz evőkanál cukor, négy evőkanál gríz, egy fél citrom héja, egy vaniliáscukor, egy kanál liszt, némi margarin, csipet só.


Úgy kezdjük, hogy a három tojást szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük és a hűtőbe tesszük dermedni.

Ezután egy edényt kivajazunk picit, majd felteszünk fél liter tejet főni. Forrás előtt picivel beleszórjuk a grízt a cukrot, a vaniliáscukrot a sót és öszefőzzük az egészet. Én a maximális csomómentesség jegyében tuirmixgéppel kevergettem forrásig. Ezután levesszük, kicsit hagyjuk hűlni, majd nagyon óvatosan belekeverjük a tojáshabot. Hideg vízzel kiöblített formákban hűtőben tároljuk.

Na a lényeg, a karamellöntet: Kiöblítjük az edényt, kicsit bátrabban kivajazzuk. Mehet bele a hat kanál cukor és olyan két kanál tej. Megkaramellizáljuk amíg szép nem lesz. Én ezen  ponton reszeltem bele a citromhéjat, ami hiba volt. NE most tegyétek bele. Hanem amikor már finomra megkaramellizálódott az egész, felöntjük a fél liter tejjel, összefőzzük. Én ennek is adtam a turmixxal. Már csak a három tojás sárgáját kell beleengedni, szintén belekeverni, és forrásnál le is lehet venni a tűzről. Hagyni kell hűlni, fogyasztás előtt rácsurgatni a formákra. Amennyire én tapasztaltam öntetből több lesz mint elég, szóval későbbre is tervezhetünk a maradékával.

A reakciók: Apunak nagyon ízlett, öcsémnek és húgomnak is. Anyu azt mondta, idézem: "Megérte azt a három tojást." Ami tőle egy nagyon rangos elismerés. Nekem is nagyon ízlett, és azt kell mondjam, nem igazolódott be a kezdeti félelmem, nem is hasonlít a tejbedarára. mondjuk tudatosan kerültem a kakaót és a fahéjat, hogy nehogy betársuljon és arra asszociáljon az ember, de így a tojáshabbal együtt nagyon finom könnyű desszertet sikerült kreálnom. Ajánlom mindenkinek aki cukrot akar enni cukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése