Címkék

2013. június 1., szombat

Pizzaszendvics

 Pizzaszendvics-szerűség

 

A történet: 

Nemrégiben a színházi társulattal amiben játszom lelátogattunk egy rendezvényre, ahol minősítik a darabokat. A nagy megmérettetés előtt beültünk a helyi dönereshez enni egyet. Megláttam egy nagyon fura nevet az étlapon, kérdésemre azt válaszolták az amolyan török pizza és ilyen csónak formájú. Na mondom meg is van mi kell nekem, ide egy török pizzacsónakkal. Nagyon sok volt és nagyon finom, betermeltem jól esett, és még a darabunk is országos bronzminősítést érdemelt ki a zsűritől. Tiszta haszon. Gondoltam, ejj ezt a pizzaizét el kéne készíteni idehaza is. Rárohantam a netre hogy lássam mit írnak, de egyik recept sem volt igazán kedvemre való. Az egyikben ez tetszett, a másikban meg máshol volt egy jó ötlet... Gondoltam ideje gasztrokreatívkodni ismét egyet, nekiláttam két receptet vegyíteni, hogy aztán út közben mindkettőtől elvonatkoztatva egy egészen mást süssek ki. Íme mit követtem el:

 Hozzávalók a tésztához:

  • egy krumpli
  • kb fél kiló liszt
  • víz
  • 25g élesztő
  • cukor

Hozzávalók a töltelékhez:

  •  kb 30 deka darált hús (esetemben coca)
  • egy konzervparadicsom
  • paradicsomsűrítmény
  • egy nagyobb sárgarépa
  • két fej vöröshagyma
  • két gerezd fokhagyma
  • egy konzerv kukorica (az enyémben volt a kuki mellett borsó is és bébirépa)
  • olaj
  • a fűszerezéshez: pizza fűszerkeverék, bazsalikom, chilipaprika, rozmaring, só, csípőspaprika

A tészta elkészítése: 

A krumplit megszúrkodtam villával majd egy kis tálkában meleg vízben betettem a mikróba főni. Nyolc perc alatt tuti lesz. Ekkor megpucoljuk (ne próbáljuk azzal hűteni, hogy a tálkába hideg vizet öntünk, mert elreped és ki kell dobni) és villával apróra törjük. Az élesztőt egy kis vízben kevés cukorral felfuttatjuk, majd egy tálban a lisztet az élesztővel és a tört krumplival tésztává gyúrjuk. Természetesen víz is kell bele, de csak annyi hogy a végére gyurmaszerű, nem ragadó tésztát kapjunk. Ha már nem ragad az edény falához, nyert ügyünk van. Ha csak ragad, pótoljuk utána liszttel. Ezután letakarva a langyoson kelni hagyjuk. A krumpli miatt picit lassabban kel meg, minth kihagytuk volna.

A töltelék elkészítése:

Míg a tészta kel, nekiestem a tölteléknek egy nagy wokban.  Két fej vöröshagymát megpucoltam, durvára kockáztam, olajon megpirítottam. Ezután ment bele a darált disznóhús (az állat faját utólag realizáltam, ekkor döntöttem el, hogy ebből nem lesz török pizzacsónak...). Amikor kifehéredett a husi, megkínáltam a közben megpucolt és lereszelt répával, ami nagyon jól gazdagítja az ízét, és térfogatnövelőnek sem utolsó. A répa lassan engedett korábbi mivoltából, nekiállt levedzeni meg konstans egészt alkotni a husival, ideje volt a paradicsomkonzervet is belerittyenteni. Szélre kapartam az eddig főzötteket, középre injektáltam a paradicsomkonzervet, hogy kaphasson magában is egy kis színt. Amikor már megrotyogta az is magát, összekevertem az egésszel. Jól megsóztam, tettem bele bazsalikomot bőven meg tört chilipaprikát. Amikor ismét gusztusosra összefőtt az egész, lecsöpögtettem a konzervkukorica (és borsó és bébirépa) levét majd hozzáadtam azt is. Elkevertem, hagytam főni, majd leborítottam egy fedővel és otthagytam. Előkészítettem a gyúródeszkát.
Ezek után az egy szem erőspaprika felét jó apróra felkockáztam belekevertem azt is alaposan és szóltam anyunak, hogy nem tudom mit csinálok, de kész a tölteléke. Kijött leellenőrizni és beletett még paradicsomsűrítményt valamint pizza-fűszerkeveréket. Igaza volt. Picit főlt tovább és kész is a töltelék.

A tésztát négyfelé szedjük, a részeket megnyújtjuk (nem kell túlságosan) a tölteléket belepakoljuk, a tésztát ráhajtjuk. Érdemes úgy hajtani a tésztát, hogy alulra két réteg jusson. Így megfogható lesz az egész és kézből is ehetővé válik. A tészta tetejét megolajozzuk és előmelegített sütőben kb fél óra alatt készre sütjük.

a végeredmény egy erősen Calzone-szerű valami, ami nagyon gusztusosan néz ki és az íze sem hagy kívánnivalót maga után.

Meg kell mondjam az egészben legjobban a tésztája ízlett, amit még biztos hogy elő fogok venni, tovább fogok gondolni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése