Címkék

2013. június 1., szombat

Telefonvásárlás előtt

Szóval elhatároztam, hogy a jól kiszolgált Galaxy S-emet (igen még az elsőt és eredetit) megajándékozom a nyugdíjas napok örömeivel édesapám használatában, magamnak pedig beszerzek valami újat. Nos, ez a döntésem februári, de azt mondtam megvárom az idei év második felére lőtt modelleket. És most először úgy döntöttem nem sajnálom a pénzt a gyakorlatilag kedvenc hobbimra, hanem beleölöm egy új és jó gépbe. Mivel már rettenetesen izgatott vagyok és folyton ezen jár az agyam, gondoltam kiírom magamból a nem is létezőt. Szóval következik egy összeállítás olyan készülékekből, amik jelenleg csak pletyka szintjén léteznek, de ilyen vagy olyan okokból számot tartanak az érdeklődésemre.

Sony Honami:

 Ezt a gépet nagyon várom. A pletykákból úgy tűnik, hogy a korábban kedvenc gyártóm kinövi szoftveres gyengeségeit és az amúgy piacvezető képérzékelő szenzorai mellé végre szoftveresen is odateszi magát. Megjegyzem nagyon ideje volt, valami szégyen hogy ugyan az a Sony szenzor egy Sony telefonban alig elfogadható képeket készít, míg egy Samsungban több mint jókat.
Miért várom ezt a telefont: Nagy szenzor, Pixel binning, Manuális (fotó)beállítási lehetőségek, szoftveres navigációs gombok, vízállóság.

Nexus 5

Amióta világ a világ, szerettem volna egy Nexus telefont, legalább a fejlesztői közösség miatt amit maga mögött tudhat. Elképesztő tobzódás szokott lenni egy-egy ilyen készülék XDA topicjában, amit nagyon szívesen élveznék. Nem utolsó szempont az ár-érték arány és hogy hivatalosan mindössze annyit tudunk róla, hogy jó kamerát igyekeznek belepakolni. Egyes vélekedések szerint ez egy foveon-szerű rétegelt CCD elgondolás lehet, amit komolyan kell venni.

Moto X

Épp a napokban jelentették be újra hivatalosan is a létezését, így mindenképpen számot kell vele is vetni. Az első készülék ami már a Google fennhatósága alatti Motorolánál készült, bár ez a gyakorlatban lehet hogy kevesebbet jelent, mint amit feltételeznénk róla. A Google kijelentette, hogy a motorolát is csak egy partnerként kezeli a sokból, amire előszeretettel mosolyogtunk, hogy persze-persze. Mostanság viszont annyi pletyka keringett a keresőóriás körül, amiket az mind megcáfolt, és aztán tényleg hamisnak bizonyultak. Így aztán én egyre többet adok a szavahihetőségükre. Ezért mondom, hogy megvan az esélye, hogy ez is csak egy telefon lesz, nem az égből alászállott mennyei csoda. De ettől még telefonnak igen ígéretes. A Motorolánál azt ígérik, hogy csakazért sem csinálnak 5,5 és hasonló kijelzőméretű tepsiket, mert nevetséges, és szintén elköteleződtek a hosszú akkuidő megteremtése mellett. Nekem e szimpatikus, kíváncsian várom mi sül ki belőle.

Galaxy Note III

Azt kell mondjam mindig hüledezünk azon, hogy a Samu milyen gigantikus képernyőkkel operál, de aztán az eladások őket igazolják. Munkából fakadóan egy ideje használok egy Note 10.1-est, és azt kell mondjam, hogy az S-pen nem parasztvakítás, mint ahogy a kétablakos alkalmazáskezelés sem. Bár szeretnék elváltani a Samuledtől amit jelenlegi telefonomban nézegetek, ennek a készüléknek mégis nagy érdeklődéssel várom a bejelentését, főleg mióta a pletykák szintjén megjelent, hogy optikai képstabilizátorral a fedélzetén érkezik. Emellé jön a naaagy képernyő ami ha megszokod királyság (eddig ha Note tulajokat kérdeztem, mint azt mondták hogy soha többé kisebbet), a jó akkus üzemidő és az a rengeteg szoftveres plusz amit samuéknál belepakolnak. Igen a nagy része sallang és parasztvakítás, de akad kifejezetten ötletes, jó megoldás is.

Sony Togari

És ha már a batár nagy gépeknél járunk ne feledkezzünk meg a Sony Phabletjéről sem. A pletykák szerint ő is valamiféle cerkával érkezik. Én csak remélni merem, hogy ez nem egy kapacitív műanyagdarabot fog jelenteni, hanem ők is bevezetik a digitális dizájnerek eszközét, amivel a Note széria is kombinál.

Valamint az Érdekes lesz még de nem hinném hogy megveszem kategória versenyzői is jelen vannak, élhetnek a meglepetés erejével. Állítólag jön a Galaxy S4 ZOOM, ami optikai zoomot fog villantani. Sokan nagyon várják, én fenntartásokkal kezelem. Ahogy az S3 alapjaira építkezett a a Galaxy Camera, úgy takarhatja ez a ZOOM elnevezés akár ennek a modellnek a frissítését is. Nem biztos, hogy itt egy telefonról beszélgetünk.

Én szívem szerint nagyon megnézném azt is, hogy az Asus hova gondolja tovább a Padfoe koncepciót. Remélem rájönnek hogy fölösleges egy 5'-os képernyő, ha amúgy is van egy tízcolos dokkolód, és talán az árakat is realizálják némileg. Ezzel a 300.000Ft-os bégárral kicsit talán túllőttek a célon. Na de ha meg is jelenik valami az valószínűleg február tájékán esedékes, ami meg talán túl késő lesz nekem :-)

Valamit újabban kaptak szárnyra a htc phabletjét csicsergő pletykák. Majd megnézzük mi lesz belőle. Engem ez a 4megapixeles kamera nem nyert meg. Értem én, hogy nagyobb a pixe, de ha ezt előremutatóan akarták volna megoldani, akkor beletesznek egy nagyobb szenzort pixel binninggel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése